Werkwijze
Vanaf 2005 is Kerseboom Advies actief als onafhankelijke bedrijfsadviseur met als specialisatie internettoepassingen. De diensten (en eventueel producten) worden aangeboden aan bedrijven die het aan kennis en/of tijd ontbreekt om de geschikte internet oplossing te bedenken, te zoeken, aan te schaffen of te implementeren. Zowel op het gebied van marketing als het optimaliseren/integreren van werkprocessen of het verzorgen van trainingen hierover.
Eén aanspreekpunt voor al u internet vraagstukken.
Kerseboom Advies is breed georiënteerd op zowel de mogelijkheden als de beperkingen op internet gebied. Ik beschik over een uitgebreid netwerk aan specialisten zowel in Nederland als in India en spreek zowel de taal van de ondernemer (U) als van de ICT-er. Er wordt goed geluisterd naar de wensen en eisen van de klant. Deze worden in kaart gebracht en samen met de klant wordt de beste oplossing gekozen waarmee de klant zijn doelen kan bereiken. De dienstverlening van Kerseboom Advies houdt echter niet op bij het geven van advies over de meest geschikte oplossing. Ook de coördinatie/implementatie van de gekozen oplossing en/of trainingen kan Kerseboom Advies voor u verzorgen. Bij alle diensten die Kerseboom Advies verzorgd staat kwaliteit bovenaan.
Wilt u meer lezen over de projectmatige aanpak, klik dan hier.
Projectmatige aanpak
Alle opdrachten  benader ik als verander trajecten die op een projectmatige manier  aangepakt worden. Een “Verandertraject” klinkt misschien een beetje zwaar in  sommige gevallen, maar ook kleine veranderingen zijn veranderingen en  moeten verankerd worden in uw (de klant zijn) organisatie.
Een  relatief eenvoudige website aanschaffen en dit als een verandertraject benaderen, zal niet iedereen  doen. Wel moet gerealiseerd worden dat zelfs zo’n eenvoudige  website onderdeel moet worden van de totale bedrijfsvoering. Gebeurt dat niet dan is de kans groot dat de website niet  meer is dan een toevoeging op de plank naast die andere dingen die ooit  gekocht en nooit gebruikt worden.
Bij het opzetten van een intranet is vaak wel duidelijk dat er een verandertraject binnen de organisatie nodig zal zijn. Zodat de voordelen van het intranet tot  zijn recht kunnen komen.
In de werkwijze zijn de volgende stappen te onderscheiden:
- Waarom moet er iets gebeuren met als resultaat 1 of meerdere goede redenen om iets wel of niet te gaan doen(veranderen).
- Wat moet er gebeuren met als resultaat een doel en/of specificatie (programma van eisen)
- Wie moet het doen met als resultaat een leverancier en/of een team.
- Wanneer moet het uitgevoerd worden met als resultaat een planning en/of uitvoering.
Het is mogelijk mij in te schakelen voor het gehele traject, maar het is ook mogelijk om mij te vragen voor 1 of meerdere stappen in het traject.
Belangrijk
Wat ik belangrijk vind bij de uitvoering van uw (de klant zijn) opdracht:
Onafhankelijk - Ik sta aan uw (de klant zijn) kant en bepaal vanuit dat standpunt wat  er nodig is. Met geen enkele leverancier uit mijn uitgebreide netwerk  heb ik commerciële bindingen, zoals bijvoorbeeld targets en/of  omzetverplichtingen. Hierdoor is een onafhankelijk opstelling mogelijk  bij het geven van mijn advies. Worden er uiteindelijk zaken geleverd door  toeleveranciers dan zal  mijn rol en de financiën volledig transparant  zijn.
Projectmatig - Iedere opdracht is maatwerk, dus ook  uw opdracht. Mijn aanpak is altijd op een projectmatige manier en ga  daarbij uit van een verander traject. De manier waarop het project  uitgevoerd word is afhankelijk van de gegeven omstandigheden, zoals  grootte van het bedrijf, aantal betrokken mensen, aanwezige kennis,  cultuur, budget, verwachtingen, doelen etc. Alles in samenspraak met u  (de klant).
Duidelijk - Alles wat ik doe moet voldoen aan  uw (de klant zijn) verwachtingen. Het is dus van groot belang dat er  duidelijkheid is over wat ik voor u (de klant) doe. Ik zal dan ook  regelmatig vastleggen wat er afgesproken is en de voortgang hierover  terugkoppelen. Hierbij moet niet direct aan tijdverslindende dikke  rapportages gedacht worden, maar meer aan een pragmatische aanpak,  waarbij ik veel gebruik maak van een digitaal of interactief bord.
Betaalbaar - Het streven is altijd naar een betaalbare oplossing. Het is dan ook  altijd belangrijk om in een vroeg stadium een indicatie te hebben van  het  beschikbare budget. Daardoor worden te hoge  verwachtingen in combinatie met een beperkt budget voorkomen of in een  gunstiger geval is het mogelijk meerdere alternatieven voor te leggen voor het zelfde  budget of zelfs een lager budget.
Kwaliteit - Kwaliteit is  het voldoen aan de eisen en behoeften die u (de klant ) heeft. Ik zal  er alles aan doen om dit op een zo hoog mogelijk niveau te realiseren.  Echter, als ik hier niet aan kan voldoen dan doe ik het liever niet. Het  kan wel eens gebeuren dat ik een negatief advies geef en daarmee niet  uw (de klant zijn) opdracht krijg, maar u (de klant) wel geholpen bent  (is).
Kennis - Om advies te kunnen geven over de  mogelijkheden en de beperkingen van het internet besteed ik gemiddeld 1  dag per week aan het uitbreiden en actualiseren van kennis. Ik bezoek beurzen,  praat met leveranciers, volg trainingen,  onderzoek/vergelijk  nieuwe of bestaande producten/diensten,  lees over diverse onderwerpen (boeken, nieuwsbrieven en internet)
Mocht u na het lezen van mijn aanpak geïnteresseerd zijn in een geheel vrijblijvend gesprek neem dan contact met mij op.
